Vuxenlivets alla prövningar

Vad svårt det är att vara vuxen!! Det värsta som kunde hända när man var liten var typ att inte få se "V" eller bli av med lördagsgodiset och då var det verkligen illa, som vuxen är det helt andra problem som kan ställa till det; en anmärkning hos kronofogden, sparken från jobbet, vräkt från lägenheten eller nåt annat livsavgörande är liksom lite värre än en missad godispåse.
Just  nu är mitt liv upp och ner men det börjar så sakta rätta till sig igen, jag har insett vad som är viktigt för mig och kanske var det ett uppvaknande som behövdes?
Jag ser på människor i min närhet med helt andra ögon och känner mig besviken över att behöva uppleva deras sämsta sidor, som om man stod i the twilight zone och folks allra värsta egenskaper kröp fram.
Jag är glad över ert stöd, det betyder så mycket, och att ni inte ger upp bloggen bara för att jag har en dipp just nu. Jag repar mig snart, då kommer ni få nya smarta inlägg som ni antagligen inte skulle kunna leva utan.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att det börjar rätta till sig. Förra inlägget var oroande. Stor kram!

2009-05-10 @ 21:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback