Låt mig sova en vecka!

Madre mia säger jag bara, hur ska jag överleva denna vecka? Det är bara söndag och jag har ingen ork kvar, Martin åkte till Stockholm i förmiddags och denna gång var det hans tur att köra så nu står jag här utan bil ända tills på fredag. Och eftersom jag inte har någon barnomsorg på kvällarna har jag fått byta till mig dagturer så det blir till att gå upp kvart i sex på morgnarna för att hinna med cykelturerna till skola, dagis och jobb. Tack och lov såg min kära mamma och pappa, som passat barnen ikväll, att jag var helt slut och erbjöd sig att hämta oss imorn bitti, det blir en extra trekvart i sängen! ♥
I drömmarnas värld var den här veckan fylld av slappa eftermiddagar i solen med barnen, en grillkväll med Linda och tidigt sänggående alla kvällar, men i verkligheten är det fotbollsträningar, skolarbete för mig, föräldramöte, extrajobb och sena kvällar med tvättvikning och disk som gäller hela veckan lång. Rena slavjobbet med andra ord.
Jag borde bli extra belönad på söndag tycker jag, inte nog med att jag är en oerhört pedagogisk och öm moder, jag har dessutom fått kämpa på ensam under många veckor då Martin varit i Stockhom. Men man har väl tur om man får ett par välritade teckningar...
Inte fy skam det heller, jag gillar ju hästar, hus och gubbar med fyra fingrar.

Kommentarer
Postat av: AnnaLena

Jag vet preciiis hur du har det just nu..men ta en dag i taget så går allt, börjar man tänka hur många dagar det är kvar till avlastnng så får man panik..sen finns ju alltid vi här borta i hörnet..säg bara till...kram

2009-05-25 @ 09:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback