"Jodå, jag dammsög igår också. Och torkade alla golv. På knä."

För ett tag sen bakade jag bullar, halva satsen blev jättestora och saftiga vaniljsnurror och andra halvan blev kaloririka bullar med nötter och mandelmassa. Dagen efter det stora bullbaket fick jag för mig att göra en mjuk pepparkaka också, bäst att dubbla så man har att ta fram när fikavädret kommer tänkte jag och gjorde en full långpanna. Och muffins är ju gott, en dubbel sats blåbärsmuffins i jätteformar trollades fram av bullmamman nummer 1.
Det konstiga är bara att nu, när jag har hela frysen full av smaskigheter att duka fram med, så blir jag fikasnål. Varenda gång vi har folk på besök tänker jag "hmm...det går nog bra med några torra Mariekex. Synd att slösa på det hembakta." Inte för att mina gäster inte förtjänar mina egenhändigt ihopknåpade alster utan mest för att jag vill ha allt kvar. Ifall nån kommer på besök.
Idag slog jag däremot på stort, värsta fikabuffén dukades upp med alla sju sorter och mina gäster blev såå imponerade, åh vad duktigt jag var som bakade! Tänk så gott med hembakat! Sen satt vi där och ojade oss över hur lite tid och ork man egentligen hade över till hushållssysslor i största allmänhet och jag log klädsamt förläget när alla berömde mina snygga bullar.
Tyvärr är nu fryslagret tömt och jag måste baka mer, dessutom ska jag ge mig på glutenfria bullar den här gången vilket tydligen ska vara klurigt, dom ska jag snåla extra mycket med för mjölet var hemskt dyrt. Kanske kan folk köpa med sig fika istället? Så jag kan ha mitt lager kvar.

Kommentarer
Postat av: Kurren

Hahaha, ska man till Jenny så är det knytis =)

2009-05-12 @ 18:04:32
Postat av: Angelica

Det var hemskt gott, speciellt Cinderellakexen, ha, ha, ha!

Du är både duktig o bäst min fina!!!!!

2009-05-12 @ 21:00:13
Postat av: Angelica

Singoalla menade jag ju...

2009-05-13 @ 22:20:51
Postat av: MiaLii

Minsann! Var på jobbet igår med en hembakt jordgubb/björnbärspaj som vi alla smaskade i oss som jobbade kvällen, DOCK var du inte där...snyft

2009-05-14 @ 23:13:45
URL: http://www.mialii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback