Talk to the paw

Astor är inte glad. Man kan rentav säga att han är sur. Efter gårkvällens händelser som avslutades med några väl valda ord och balkongarrest har han idag inte ens bemödat sig med att säga hej. Han har legat i den gamla bananlådan därute och bara stirrat på mig när jag öppnat och frågat om han vill komma in, "jaha, nu passar det? Nä jag ligger såå bra här så jag vill inte komma in, tack ska du ha."
När han väl trugades in (med falukorv som muta) gled han bara in genom dörren, slängde i sig tuggorna med korv och gick sen och la sig i två-sitssoffan, där han aldrig annars ligger. Där låg han sen och jäste medan jag fick sitta ensam i andra soffan och frysa, inte skulle jag tro att han skulle komma och värma mig inte, kanske skulle han göra nåt fel och bli utslängd?
Martyrskapen pågår fortfarande, han har nu lagt sig väl tillrätta i fåtöljen och kommer antagligen inte sova hos mig i sängen, däremot har han faktiskt hunnit med två besök i lådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback