Uppdatering ej utförd

Ja jag veeet att jag inte bloggat på aplänge, jag får helt enkelt skylla på ett nedlagt bredband (två dagar)/ renovering (barnens rum, bevis kommer) och fint väder.
Eftersom alla mina planerade husköp gått åt skogen så blev jag helt enkelt tvungen att renovera barnens rum, dom delar ju och hade en stor ful vånigssäng från furuåldern, sönderrriven tapet och kassa förvaringsmöjligheter.
Martin gick förstås i taket och vi genomgick en mindre äktenskaplig kris innan jag helt enketl svor på barnens liv att jag absoluuut skulle fixa alltihop själv.
Herregud, hur svårt kunde det vara att måla lite?
Dan innan midsommarafton stod följande på agendan:

*Slipa spacklade områden
*Ta Astor på återbesök hos veterinären
*Hämta Prinsen och hans kompis på fotbollsskolan samt ge alla barn mellanmål och underhållning fram till kl 16
*Måla hela rummet (ca15kvm) i två olika färger samt rengöra alla redskap efterråt
*Åka till Ikea för möbelinköp
*Skruva ihop alla möbler
*Storstäda
*Åka till systemet
*Le och se glad ut eftersom det minsann inte var nån bagis att pimpa barnens rum

Riktigt allt hanns inte med.
Man kan säga att klockan tre natten till midsommarafton när jag (efter viss assistans från Martin) gav upp renoveringprojektet så såg lägenheten ut som en knarkarkvart i centrala Stockholm. Tisse som kom på besök på midsommaraftons förmiddag och fixade bredbandet höll på att dö i en astmaattack, tydligen hade han inte skådat så stora dammråttor på många år.
Midsommarafton gick i alla fall av stapeln i vanlig ordning härute på gården med mycket mat och underbart sällskap.



Tre partytält tejpades ihop ifall regnet skulle överraska oss. Grannar, vänner och annat löst folk samlades runt bordet och tog ton i Cykelhandlarens snapsvisa "Hoj!"



Fyra i rad. Jonas, Gamlastefan, Peter och Sofia ser ut att ha bestämt sig.



AnnaLena hade gjort goda bakelser till efterrrät. Som vanligt var man inte så mätt efter all midsommarmat så både bakelsen och extra jordgubbar slank ner. *Raap*



Lorena och Oliver gillade bakelserna.



Oliver som för övrigt var som en bakelse hela han. Bara att äta upp.



Vilda och Wilma dansade så fint! Observera att Vilda har valt skor själv dagen till ära. Vinterfodrade Kavatkängor.



Prinsen och Carl körde "snake", mycket vackert.



Efter några verser på snapsvisan blev det vingligt på ögonen...



...och vissa festdeltagare gick ner för räkning. Kanske är jag inte jättepoppis efter publicering av detta kort, men du vet ju var jag bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback