FB do's and dont's

Det här med Facebook, vad är vett och etikett? Jag öppnade precis min sida och hade tre vänförfrågningar, jättekul tänkte jag men tyvärr var det bara en person jag kände. Dom andra två var människor jag aldrig sett och inte hade några gemensamma vänner med och som uppenbarligen bara var ute och fiskade vänner, vad gör man? Igonerar man eller är det oförskämt? Om man ignorerar en vänförfrågan får den personen liksom reda på det då? Typ "Jenny ignorerade din vänförfrågan." För det vore ju inte så bra, vem vet vad som händer ute i dom virtuella vågorna.
När jag först skaffade FB tänkte jag tävla med Martin om vem som hade flest vänner, det funkade inte alls eftersom jag bara bekräftade "riktiga" vänner och ignorerade dom som fiskade medan Martin bekräftade alla. Han var liksom uppe i tvåhundra när jag hade fem, men å andra sidan var mina fem viktiga och riktiga, hans var till 95% bestående av vänfiskare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback