Det är ju synd att klaga...

Visst är det konstigt det där med saker man säger? Jag menar som det där med kallprat till exempel, hur låter det egentligen? "Vilket väder vi haft det sista? Oj oj oj, och varmare ska det väl bli, hahaha!" Och så det klassiska; "Meeen, man ska inte klaga, hehe."
Idag sa jag en annan sak som fick mig att fundera; "nu har DOM varnat för att ta ut småbarn i värmen också." Vilka är "dom" undrar jag? Är det media? Eller nån slags myndighet?
Hur ska man veta det och vem hålls ansvarig för att det "dom" säger är sant? Det kanske visar sig vara ren och skär lögn, det som dom säger, och så står alla och bara glor omkring sig "jamen jaag sa inte det, det var dom!"
Eller va fan pratar jag om egentligen, verkar ju helt yr i skallen av all sol...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback