En vanlig jävla lördag

Fy fasiken vilken tråkig dag! Martin har varit oförklarligt grinig hela förmiddagen och pajade på så vis även för mig, barnen har i och för sig varit rätt glada men allt har liksom bara varit så... trist och grått. Planen från början var en korvgrillning med mormor och morfar men då regnet öste ner utan hejd fick vi ställa in, istället låg vi i soffan och spelade Buzz junior i flera timmar.
Igår hände nåt med min handled, den är helt låst i raktframläget och alla försök till ändring innebär olidliga smärtor, det värsta är att jag trakasserat Martin rätt hårt för just en seg handledsskada så nu kan jag inte riktigt med att visa hur ont jag har. Det vore ju synd om jag skulle få äta upp alla "jaja, skyll på handleden du, det gör du jämt!" och "nä herregud, sitt du så tar jag disk, städ, tvätt och allt annat skitgöra. Du har ju så ont. Ska jag dela maten åt dig?"
Kvällen har vi spenderat i bostadsrättsföreningens lokal på en trivselkväll, det var jag, Martin och barnen och femtio pensionärer. Fritidskommittén hade skrivit ut alla "kluriga ortsnamn" som finns på nätet och överöste oss med "gör den som inte flyttar" och "picknick på rinnande vatten" i ungefär tre timmar, jag tycker vanligtvis att jag är både klurig och ganska allmänbildad men nu hade jag motstånd av Sveriges elit i korsordslösning och dom sopade mattan med mig. Till slut blev det för mycket och jag skyllde på ont i magen och gick hem.
Nu ska jag krypa ner i soffan under min härliga filt och kolla på tv tills ögonen blir fyrkantiga.

Kommentarer
Postat av: AnnaLena

Sicken tur att jag jobbade och inte kunde vara med..

2009-01-25 @ 17:28:29
Postat av: Jenny

Inte är väl Jenny en dålig förlorare! Nu när jag tänker efter så minns jag våra tv-spelskvällar med black tower, och chokladglass med popcorn. Det var tider det!

2009-01-26 @ 09:39:33
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback