Riv ut skiten och sätt in löständer

*Fasa*
*Skräck*
*Fruktan*
För vad undrar ju ni nu och då ska jag berätta: Jag har tandvärk.
Inte skoj av flera anledningar men framförallt för att jag VET att det blir ett dyrt besök, jag är nämligen en nattpressare. Jag pressar ihop och gnisslar så på nätterna att mina tänder har sprickor och ibland tappar bitar och dessutom är dom helt utan emalj på bitytorna så dels är dom mer karieskänsliga och dels isar allt man stoppar i munnen. Jag kommer alltså behöva laga minst två hål, fylla i flera glapp där jag tappat flisor och så ska det ju röntgas och donas med så det är väl lika bra att räkna med fem tusen.
För ett par veckor sen råkade jag tugga ner lite mat i ett av hålen där tandbitar saknas och sen dess värker det i hela munnen, jag har låtsats som ingenting men nu går det inte mer, jag är livrädd att tanden ska börja lossna. Jag är inte så rädd att själva besöket ska göra ont för det tvivlar jag inte en sekund på att det gör, eftersom jag är så känslig måste dom alltid köra upp en fet spruta i hårda gommen också för att bedöva, utan det är mer hela grejen att få klarställt fakta: min mun är skit.
Tydligen finns en fin försäkring nu så kanske ska man gå på den, då blir det inte så dyrt längre fram, men första steget är att ringa och boka tid.
Wish me luck...


Kommentarer
Postat av: Moster C

En sådan försäkring har jag. Efter en undersökning bedöms vilken "riskgrupp" man tillhör och vilken månadskostnad det blir. Jag betalar 1000:-/år och har redan gått med vinst. Den rotfyllning jag blivit tvungen att göra nyligen skulle kostat 5000:- Att kunna gå rakt förbi receptionen och bara vinka lite drottninglikt till sköterskan är underbart.

2009-02-26 @ 06:36:55
Postat av: Jonas

Gör som jag, dra ut skiten...... dämpa värken med Jägermeister. Funkar alla tiders!!

2009-02-26 @ 16:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback