Världens roligaste mamma

Min mamma är en underbar människa, hon har en förmåga att alltid göra roliga saker vare sig hon vet om det eller inte. Om hon nån gång missar poängen med sin lustighet så är jag vänlig nog att informera så hon också kan få njuta av ett förlösande gapskratt.
Det allra roligaste hon gjort i år är ett museiebesök, förvisso blev det i slutändan uteblivet tack och lov men det var själva tanken som var både hisnande, skräckinjagande och fantastiskt roligt.
Mamma och pappa hade lovat att passa barnen en dag i höstas när jag och Mannen skulle till Ullared, vi skulle åka tidigt och inte komma hem förrän sent så dom planerade in massa roliga saker att ta ut monstren på.
En av dessa barnvänliga aktiviteter bestod i ett besök på ett museum, en jättefin idé som säkert hade fallit väl ut om det gällt nåt i stil med "Leksaksmuséet" eller "kuddmuséet".
Riktigt så tänkte inte mamma, hon och pappa bjöd in barnens jämngamla kusin och avslöjade glatt planen för dom tre huliganerna; "vi ska åka till ett glasmuseum!"
Haha. Jag frågade om dom verkligen avslutat den tanken och om dom var helt säkra på att det var ett bra uppslag på barnaktiviteter?
Det skulle bli såå roligt och inte skulle vi oroa oss inte. Nejdå.
Tack gode gud så var muséet stängt när dom kom dit, istället gick dom en sväng på det närbelägna repmuséet vilket var helt i linje med barnens syn på "Rör ej!"
Jag kan riktigt se för mitt inre hur lilla Vild "bara ska känna" på nån gammal vas och hur Prinsen "bara skulle vända sig om" och råkar stöta till världens äldsta glas eller nåt. När dom inte ens kan få ett vanligt Ikea-glas halvfullt med mjölk att stå rakt här hemma så ligger det nära till hands att bli lite svettig när man föreställer sig dom i samma rum som prylar värda mer än min årslön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback