Tablettmissbrukare

Den här julledigheten som jag längtat så efter har verkligen tagit sig nya vändningar, jag som trodde jag skulle få spendera dagarna i backen med glada barn, varmkorv och varm choklad har istället fått ligga i sängen och stirra i taket. Dom första dagarna läste jag Jessica Anderssons bok som Syster gav mig i julklapp men när den var slut återstod inget annat än att slå rekord på mobilspelen.
Igår morse satte jag mig bara i soffan och grinade, ingen hade fått sova eftersom min svullna hals gör det omöjligt att andas normalt och jag snarkar som en fet gammal gubbe, halsen bara pulserade av smärta och att ens försöka svälja var otänkbart.
Prinsen med sitt stora hjärta kramade mig och strök mig sen över ryggen sådär som jag alltid gör när han är lessen och så sa han "åh mamma, jag tycker så synd om dig! Jag önskar jag kunde få det istället så du slapp." Finaste pojken, han har passat upp på mig som en överbetald butler.
Eftersom Ipren inte hjälpt mot febern och värken har jag fått komplettera med Alvedon var fjärde timma, ett tablettintag värdigt en missbrukare, och nu säger magen ifrån. Sen det här började har jag knaprat i mig ett paket Alvedon, en och en halv karta Ipren och så några Kåvepenin så nu bränner det ordentligt i magen kan jag säga, ska ge mig på lite fler vita piller i form av Omeprazol för att stilla vulkanen därnere.
Det är säkert bara en enda kemisk soppa i magen vid det här laget med tanke på att jag bara fått i mig nån macka och lite fil, en pytteliten bit pizza och en varm korv sen i söndags.
I vanliga fall brukar jag ha åstadkommit en liten nyårskrönika såhär års men eftersom läget har varit som det har varit så har det fallit bort, kanske knåpar jag ihop nåt imorn men om vi inte hörs innan så;

Gott Nytt År!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback