Ge mig svininfluensa, ett benbrott eller nåt annat svårt!

Efter ett andra urval av alla sökningar till högskolan står jag nu på 73:e reservplats. Dags att köpa pennor och block!
Eller inte.
Kanske ska jag köpa veterinärhandskar och ett storpack klädnypor så jag kan överleva jobbet ett år till. Man kan ju tycka att det veckan innan semestern är okej med taskigt tålamod och att man är slutkörd, men när man efter fyra veckors ledighet spenderar en kvart på jobbet innan det rinner över då är det nåt fel. Det känns inte som att jag varit ledig alls utan snarare som om jag slumrat till inne på toaletten en stund. Nästa vecka jobbar jag dessutom sexdagarsveckan, jag vet inte när det blev tillåtet i Sverige med det, hade bestämt för mig att man genomförde en femdagarsvecka för sisådär en fyrtio-femtio år sen. Men å andra sidan, så som schemat ser ut kan man tro att tiden stått still.
Förutom att jag har världens sämsta jobb som jag gärna ältar i tid och otid så har jag ibland ett par minuter över för lite privatliv och det brukar vara ganska roligt och händelserikt, till exempel igår när min mamma fyllde 60 år. Jag och SysterYster har knåpat ihop en film till kära mor där vi intervjuar hennes syskon, barndomskamrater och även "nutida" vänner, något som inte bara är otroligt kul för mamma utan som också varit skoj för oss då vi fått veta så mycket mer om hennes uppväxt. Bland andra fanns där med en intervju med pojken hon skulle gifta sig med vid sex års ålder!
Vi lånade ihop gamla bilder från alla deltagare på filmen och kunde på så sätt göra flera bildspel med bilder hon inte sett på många år och som såklart väckte många minnen till liv. Vår kära kusin Gustav var den som fick allt material på sitt bord och som sen gjorde ett helt otroligt jobb med det, fixade fram bra musik till klippen, lade in alla bilder som vävdes in i intervjuerna, gjorde fantastiska bildspel och fick oss att tappa andan fullständigt över hans jobb. Du är underbar Gustav!!
När jag ringde mamma förut satt hon och skulle precis ringa upp den där gamla kärleken, jag påpekade att det inte skulla passa sig att ta ut skilsmässa vid sextio års ålder men hon fnittrade bara. Antagligen är det vinet som sitter i fortfarande.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men det vet du väl att inom vården så är vilka konstiga tider som helst tillåtna!! ;)

2009-08-07 @ 08:14:12
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: Kära kusinen Gustav

Visst, såhär i efterhand kan jag erkänna att det blev lite stressigt där mot slutet att få ihop filmen.

MEN!

Allt var ju värt det när jag såg födelsedagsbarnet i konstant leende under samtliga filmer. Hon är ju så gott som min moster, så det var alltid självklart att jag skulle hjälpa er.



'En man som inte sätter sin familj först,

kan aldrig bli en riktig man'

-Don Vito Corleone ur filmen Gudfadern



;-)

2009-08-07 @ 21:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback