Skit på er alla krönikörer!

Jag måste bara få fråga, dom här krönikorna i typ GT och Aftonbladet och så, vad i hela fridens namn är poängen med dom? En kille som bor i det förlovade landet skriver om restauranger som har världens godaste minestronesoppa och affärer där man kan köpa den senaste plattan från ett band ingen människa hört talas om.
Jag förstår inte.
Jag ger blanka fan i om "The Cave" på lower east side har en fantastisk gurkpaj eller om man kan pruta till sig blåsfisk från asien på en skum tvärgata "off Main str". Det är väl fullständigt meningslös information eller?
Kanske lite som min blogg... men jag kablar inte ut mig i kvällsblaskor i alla fall.
Jag hade kunnat skriva en bättre och roligare krönika själv, ge mig ett ämne och jag ska briljera! Det är väl ingen konst att hitta på dravel från väst, ingen vet ju om det är sant i alla fall och jag tror knappast man tänker kolla upp det om man väl åker dit. "Jaha du Gunnar, nu ska vi allt se! Härinne ska dom servera en soppa så god som vore den gjord av änglar! Det ska vi allt bli två om!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback