Teachers pet

Idag har jag haft mitt första prov, ett s.k "diagnostiskt prov" för att undersöka vilken nivå jag ligger på, och jag har redan börjat tvivla på om studier är den rätta vägen för mig. Redan i morse när jag vaknade var jag söndertrasad av stress, svettig och med en jävlig magkatarr, dessutom tog jag fel på tiden för provet och åkte redan halv tio när det inte började förrän tolv.
Eftersom inköp av skolartiklar inte godkändes för dom som inte studerade vi högskolan fick jag lov att låna Prinsens grejer och skämdes ögonen ur mig där jag satt med Batmanpenna, Pirates of the Caribbean-sudd, Spidermanvässare och pennfodral. Antagligen blev jag sedd som ett skämt av mina medstuderande som alla hade dyraste blyertspennorna och Impegasudd, jag kände direkt att jag måste överbevisa dom så när läraren delade ut proven bad jag att få ett extra papper att skriva på eftersom jag gärna "svävade ut i dom litterära beskrivningarna."
När det vita pappret väl låg på bänken framför mig hade jag blodsmak i munnen och vässade pennan så darrhänt att spetsen gick av flera gånger, mina fötter försökte kommunicera med andarna via röksignaler och luktade som gammal ost och jag kände hur svettpärlorna glänste i pannan.

Första uppgiften;
läsa två korta berättelser och sen svara på frågor samt göra ordet "strul" till ett verb, ett adjektiv och ett satsord. Klurigt och delen med verben hoppade jag över.

Andra uppgiften; rätta meningarna och ändra till korrekt meningsuppbyggnad. Lätt som en plätt.

Tredje uppgiften;
sätt ut rätt tecken, stor bokstav och dela meningar på rätt ställe. Jag inser hur kass jag är och överväger att stänga bloggen, ni som läser får antagligen blödande ögon av alla mina fel.

Sen fortsatte plågan i samma stil och det tog mig en och en halv timma att komma till sista sidan.
Imorgon ska jag träffa läraren för resultatet och för att få en studieplan, ska försöka smyga fram en femhundring lite försiktigt och se huruvida ett MVG kommer på fråga.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror att det här gick alldeles galant! Måste vara några riktiga snobbar som du ska plugga med, om man måste ha dyraste och snyggaste blyertspennan... Inte suddar man väl bättre om man har ett impega-suddgummi. Och fatta vilka superkrafter du har med en Batman-penna... ;) Kram

2009-04-24 @ 09:36:15
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback