Lägesrapport

Idag har jag varit en ickebra mor, tålamodet har varit lika långt som avståndet mellan mina valkar på magen och det enda som kommit ur munnen på mig är "nej!!" "sluta bråkaaaa!!" och "släääpp!!" Lägenheten har totalraserats och kaffet är slut, lilla prinsessans feber vägrar ge med sig och jag har inte varit utanför hemmets fyra väggar på flera dagar.
I grund och botten är jag nog mest besviken på hushistorian just nu och förmodligen är det den som förpestar hela tillvaron, jag är jäkligt sur på säljarna och känner att jag inte har nån kontroll, inte får nån information och är rädd att själva köpet går oss förbi just på grund av att ingen hör av sig till oss.
Trots min delvis självvalda misär är jag ändå rätt glad idag för jag fick besked om att jag fått en plats på intensivkursen i svenska B så på måndag startar första delen av mitt nya liv. Jag siktar på ett G men såklart vore det fint med VG eller MVG också för det höjer ju mina poäng, med betyget i hamn är jag med i utlottningen av en högskoleplats HT-09.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Megagrattis!!!!!!!!!!! Puss puss

2009-04-15 @ 21:34:48
Postat av: Kurren

Grattis!

Klart du ska satsa högre, bättre att satsa högre och få lägre än satsa halvdant och inte klara det. Och det är väl inga bekymmer, vi har ju hört svenska hela livet =)

2009-04-16 @ 08:41:14
URL: http://holgispysslar.blogspot.com
Postat av: T

Litteraturdelen kan jag ju inte säga något om men språkligt sett ligger du redan på minst VG i SvB.



/Föken

2009-04-18 @ 20:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback