Vildas gosedjur räcker gott

Nu har jag ägnat hela kvällen åt att städa akvariet, igen! Är så trött på det där algförgiftade vattenkaret att jag kan dö, helst hade jag spolat ner fiskarna och ställt undan skiten men nu helt plötsligt vill ingen annan bli av med det. "Nää det vore väl synd" sa Martin och glodde på dom stackars liven genom fläckarna av brunt slem, "vi köper bara en mal till så kommer allt bli bra igen." Som om det skulle hjälpa, vi har ju haft två stycken som bara trängdes i en liten snäcka och inte ens åt upp räkorna vi slängde ner, förresten har dom försvunnit av nån konstig anledning och innan jag vet varför vill jag nog inte släppa ner en till att gå mot en säker död.
Nu är det i alla fall rent men om en vecka lär jag återigen stå där och skrapa alger från rutan och bli biten i armarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback