Sååååå trött. På allt.

Suuuuuck. Just nu är livet bara en enda lång... utandning. Bara pust, stånk och stön så långt örat hör och ingen ljusning i sikte. Allt jag kan tänka på är mitt eventuella nya jobb, visst inser jag längst inne att jag inte har en chans jämfört med dom där fyra som redan jobbade på ÖNH men hoppet är väl det sista som lämnar människan sägs det.
Varje dag på Gullvivan är så lång så lång och ibland vet jag inte vad det är för dag eftersom allt är så lika att det bara flyter samman. Det enda som skiljer helg från vardag är att en del anhöriga kommer på besök, kul för dom flesta men så har vi en boende vars två döttrar är helt förgrämda och givetvis kommer dom med sina missnöjda uppsyner och gnälliga röster på just mitt pass. "Buhu buhu, mammas halsduk är borta! Oj då, vi kanske inte ens har tagit hit den." Eller "snyft snyft, mamma är nog sjuuuuuk! Hon är ju så trött!" Ja, att mamma är sjuk är det ingen tvekan om, hon har Alzheimers och är dessutom över åttio år så lite trött kanske hon har rätt att vara?
Det enda dom gör när dom kommer till sin mamma är att klaga, klaga, klaga och gnälla. Över allt! Inget vi gör duger och man blir helt svettig när man ser deras nervösa ansikten, jag vill bara klappa till dom och skrika "Ryck upp dig för i helvete människa!! Ska du hälsa på din mamma så göööör det! Stå inte på expeditionen och gnäll hela besöket!"
Fast det gör jag inte, jag ler bara vänligt och förklarar än en gång att mamma är gammal nu. Mamma orkar inte gå i dina trappor hemma, hon orkar inte ens gå till matsalen. Mamma har inte diabetes, hon är bara trött.
Usch fy farao.
Jag orkar inte med sånt här längre, jag ansöker om att få gå i pension nu. Eller i alla fall kunde jag väl få influensan. Är så trött på alla som bara tar och tar, alla som ställer krav och som vill en massa. Känns som om jag givit nog av mig själv, det finns inget kvar. Jag är helt tom inuti och ändå står folk i kö för att ta mer mer mer mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback