Maten åker hiss i halsen

Den här semesterresan, alltså jag tror jag kommer behöva lägga in mig efteråt. Jag är superstressad över allting och tänker ständigt på alla saker jag måste komma ihåg, dessutom lider jag av svår pedanteri när det gäller att åka hemifrån, allt ska liksom vara tiptop av nån anledning. Man kan ju fråga sig varför, jag tror ju knappast tjuvarna bryr sig om vår enorma platt-tv är lite dammig eller om golven är smutsiga när dom bär ut datorn, men så är det i alla fall och det innebär en hel del jobb den kommande veckan. Jag måste tvätta, damma överallt, dammsuga och torka alla golv vilket egentligen är fullständigt meningslöst eftersom jag kommer bli tvungen att göra om allt när vi kommer hem, då har det ju hunnit bli sketet igen.
Om jag nån gång under dagen inte tänker på alla "måsten" och den förestående resan så får jag akut och galopperande magkatarr när det väl sköljer över mig igen, då kommer det liksom retroaktivt och jag måste lugna nerverna med att skriva lite på min packlista.
Hittills är den tre sidor lång och innefattar allt från nagelklippare till äggklocka men jag är lite orolig att nåt viktigt ska bli kvar hemma, jag är en såndär människa som inte ens kan gå till lekplatsen i en timma utan att noggrant förbereda och packar med mig i stort sett hela hemmet. Det vore ju förskräckligt om jag till exempel valde bort nagelklipparen och får en konstig sprucken nagel just den veckan vi är borta, jag menar konstigare saker har ju hänt. Eller om jag tänker "äsch då, inte behöver jag ha med vitlökspressen" och så är det preciiis den man behöver för att få igång den havererade motorn på planet. 
Om vi nu nånsin kommer iväg och klarar av veckan i solen så har Sjövilda en plan, eller rättare sagt mamman och pappan har en plan, vi ska lägga alla nappar i en rosa prasslig påse och lämna till flygvärdinnan så hon kan ha dom om en liten bebis behöver dom. Vilda är ju ändå 2,5 nu och har definitivt passerat bebis-stadiet, även om hennes kära mamma har lite svårt att släppa taget.

Kommentarer
Postat av: Kurren

Vad ska du ha med äggklockan till? Ni ska ju på semester och då skiter man i tid och njuter av att bara va(så gott det går iaf).

2008-05-12 @ 14:08:38
Postat av: Syster Yster

Nej men för bövelen, ska du bli av med magkatarren får du faktiskt hjälpa till lite själv också. Jag kommer inte att tycka synd om dig i fortsättningen om du fortsätter så här. Städa INNAN? Är du helt blåst? Ni kommer ju hem med en massa sand till att börja med, smutsiga kläder som kommer att drälla överallt och allt annat. Och för Guds skull, bädda inte sängen innan ni åker, den kommer ingen att ligga i, jag lovar.

2008-05-13 @ 15:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback