Packåsna

Som om det inte vore nog synd om mig?!
Här kryper man ut ur lägenheten för att inhandla det mest nödvändiga efter helgens epidemi, godis, mjölk och bröd stod högst på listan men såklart fylldes korgen av en del annat bra-att-ha också. Det blev precis sådär så man tänker "undrar om det räcker med en påse?" och i tanken gör det ju alltid det.
Sällan i verkligheten.
En meter utanför dörren går handtaget sönder och papperspåsen ramlar rakt ner i snöblasket. För att minimera skadan slänger jag raskt upp påsen i famnen med den undebara påföljden att hela sidan spricker. Tvättmedel, mjölk och juice rasar ut och jag får balansera allt på höjden för att få in det i bilen.
Livet gör verkligen allt för mig just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback