Bebisar överallt

Idag har jag slitit hårt, först åtta timmar på BB sen vidare till Gullvivan för sex timmar till, är ganska mör just nu.
Dom här två dagarna jag spenderat på BB har varit bland dom bästa i mitt liv, jag har haft så roligt och känner i varenda liten del av min kropp att det är det här jag vill göra. Att jag hittat precis rätt plats i livet.
I måndags var jag på Egenvårdsavdelningen, där mammor med vanliga förlossningar hamnar, man är mindre personal och erbjuder hjälp till dom som vill men för det mesta får föräldrarna klara sig själva. Det var väldigt lugnt och jag fick god tid på mig att gå igenom allt som man ska kunna.
Idag fick jag vara på BB-avdelningen, där mammor med komplikationer hamnar, exempelvis snitt, akutsnitt, stora blodförluster, tvillingfödslar, svåra bristningar osv. Där var det fullt ös, alla rum fulla och nyförlösta mammor i dagrummet väntandes på ett rum, mammor på förlossningen väntandes på rum och vart man än vände sig fanns där en liten bebis.
Eftersom många mammor hade svårt att ta hand om sin bebis själva fick man gå med en skrutt i famnen och en i balja och alternera dom två, så nästan hela dagen har spenderats med en liten plutt i armarna. Jag visste inte att undersköterskorna gjorde så mycket barnavård som dom gjorde, trodde väl att den mesta tiden gick åt till renbäddning och städning, men det mesta som skulle göras med dom små gjordes av dom. Alla prover, all amningshjälp, skötsel av ögon, navel, vikter, huvudomfång, syremätning, hörseltest...
På fredag är det dags igen och sen ska jag väl räknas som fullärd timanställd, så nu funderar jag på att sprida nåt litet virus i luftventilen så all personal blir sjuk så jag får jobba.

Kommentarer
Postat av: Idah

låter som någon stortrivs då:-D härligt kurren...du får svänga förbi de lurviga hos oss ngn kväll när du gått av å vinka på mig..:-)

kram

PS. Kottar e bäst....

2008-06-26 @ 11:22:47
Postat av: Anna m.Leo&Lovis

Nämen ååååh va underbart att få timmar på bb! Förstår att de va fullt ös där, det var det när jag låg inne där oxå...låg i rum 1 :)

2008-06-26 @ 20:02:51
URL: http://niomanader.blogg.se/
Postat av: Ssk Lorena

Kan hjälpa dig med viruset.... har ett rum med pos. calici på jobbet.

Är glad fr din skull att du hittat rätt. Det märks till och med i hur du skriver att du trivs med dig själv.

2008-06-26 @ 22:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback