Omtanke som värmer

Prinsen kommer inrusandes till sovrummet en morgon, det är helg och jag har tagit mig en liten sovmorgon. Prinsen är helt hysterisk och halvskriker med tjock och gråtig röst;
"Mamma! Mamma! Du måste ringa ett nummer!"
Va?
"Du måste ringa! Han sa det han på tv! Han som pratar som mumin, han sa att vi måste ringa för pojken har ingen mamma och annars dööör han!! Mamma!"
Jag fattar noll men blir såklart oroad eftersom Prinsen helt klart är upprörd, går ut och kollar tvn och får höra Marc Levengoods släta stämma berätta om barnen i Afrika och om hur vi kan hjälpa genom att bli världsföräldrar.
"Se! Se mamma, hur dom har det! Med flugor och allt!"
Stackars Prinsen, så lessen över världens hemskheter, inte blev det bättre av att jag förklarade att även om vi hjälper just den här lilla pojken så finns det miljoner andra som inte får pengar. Faktiskt blev det bara värre och Prinsen tyckte jag var snål som inte kunde hjälpa alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback