Solen skiner, svetten rinner

Som ni kanske märker så är det lite torrt på bloggfronten nuförtiden, verkligen uselt av mig men det har varit fullt upp dom senaste dagarna. Och för varmt för att sitta framför datorn.
I lördags var vi på ännu ett bröllop, (nummer 14 eller 15) och roade oss kungligt. Det var äntligen dags för Lorena och Jonas att "knyta knuten" som dom säger i utlandet och det blev en helt fantastisk tillställning med utsökt mat och underbara gäster, inte bara jag då utan även en hel del andra roliga människor. Tyvärr avslutades natten med att jag skämde ut mig på ett av stans hamburgerhak men man kan väl inte få allt?
Söndagen gick helt i bakfyllans spår, nattens mat åkte hiss i halsen och att ligga mitt i solen på stranden kändes sådär, det var väl egentligen inte förrän nån gång framemot åtta på kvällen som jag blev människa igen.
Imorgon är det dags för familjen Svenson att ge sig av på campingsemester, hör och häpna. Jag, Martin och odjuren ska tälta på kusten i tre dagar och hoppas på plats vid samma camping som jag och Syster besökte förra veckan. Nu tror ni kanske att en tältsemester med man och barn är spiken i kistan för min mentala hälsa, men jag måste nog få lägga in veto där. Det var nämligen efter en sjudagars i tvåmannatält på Österlen i ösregn som vi bestämde oss för att skaffa barn en gång för länge sen så det ska vi nog klara.
Just för tillfället har jag Borås djurparks flygfäfilial på skärmen, ligger i mörkret eftersom Martin sover så den enda ljuskällan är datorn och den är helt full med nattfjärilar, små gröna saker och pytteflugor. Spännande när jag stänger av sen och smäller ihop lådan, lär väl bli en ragu av insekter på tangentbordet...
Nu vet ni vart jag är dom närmsta dagarna, sakna mig mycket!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Regn på Österlen? Nu vet jag inte vad du pratar om? Här har vi varmt så in i h**vete just nu. På jobbet är det varmare än i den värsta ångbastu... Men det är bara att bita ihop. Är ledig nu ett par dar. Alldeles lagom för lite sämre väder kanske. Så typiskt i så fall... Kram

2008-07-29 @ 22:30:38
URL: http://sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback