Blodgivare ger med hjärtat

Idag har jag varit och lämnat blod för första gången, väldigt händelserikt. Förra veckan när jag blev uppringd så sa damen i telefonen att "barnen få såå gärna följa med" men jag tvivlar på att hon visste vem hon pratade med.
Jag förklarade för Prinsen flera gånger i bilen att jag skulle sitta fast i en slang och omöjligt kunde jaga honom och Vild runt avdelningen så jag skulle vara väldigt tacksam om han kunde hjälpa till att hålla ordning på sin syster. Prinsen lovade dyrt och heligt att vara en hjälpsam storebror.
I väntrummet slogs dom först om ett pussel och slängde bitarna omkring sig men då kom Eva i luckan och lovade dom varsin bulle och ett glas saft om dom kunde uppföra sig medan mamma lämnade blod, barnen lovade och vi gick in.
Tro det eller ej men när det väl plockades fram nålar, slangar och påsar blev barnen Svenson som små ljus, dom drog fram varsin liten stol och satt bredvid mig och tittade storögt på allt blod som rann genom slangen. "Är det blod? Där i? Blod? På riktigt?" frågade Prinsen tusen gånger och var djupt imponerad av att jag inte skrek när jag blev stucken med jättenålen. Lyckligtvis var det tomt på folk och damerna som jobbade kunde ägna sig helhjärtat åt mina odågor, dom fick en specialrundvandring och fick kolla på alla spännande saker som fanns och vips så var det klart. Hur enkelt och snabbt som helst, ALLA borde lämna blod, det borde stå i lagen!
Sen fick jag välja bland massa fina glas, muggar (från Rörstrand) och tröjor, ett presentkort som går att använda i nästan alla mataffärer eller att skänka pengarna direkt till barncancerfonden. Innan vi gick fick vi lite fika och ett parkeringskort att använda så jag slipper betala nästa gång jag ska dit, verkligen lyx!

Kommentarer
Postat av: taurus

bravo!! Welcome to the club! Jag har själv varit blodgivare i flera år. Det är bra ur flera aspekter.

2008-01-21 @ 23:04:16
Postat av: Sofia

Låter ju hur trevligt som helst! Vi får ta ett snack om detta en dag.

2008-01-22 @ 15:08:05
URL: http://sofiasprins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback