Vill du jobba svart?

I dagarna har det visat sig att mitt absoluta drömhus snart kommer finnas på marknaden, en underbar tvåplans vit tegelvilla med en såndär amerikansk veranda ni vet, där man ska sitta i en hängsoffa med ett glas rött och spana på grannarna. Det finns en otrolig trädgård, inte med massa vackra blommor och skit utan stor som två fotbollsplaner med ett par fruktträd i hängmatteposition, dubbelgarage och en lång grusgång upp till själva kåken.
Tyvärr är det ett renoveringsobjekt i stor skala, vi snackar byta tak pronto, dränera, eventuellt byta fasad, hyra in grävare till trädgården för att ta ner träd, hela insidan behöver kastas ut och bytas, fönstren har jag ingen aning om men antagligen är det tvåglas och förmodligen är det direktel som uppvärmning. Vi talar om miljarder kära vänner.
Nu vill jag skaffa mig en översikt på alla som kan hjälpa till, vi söker elektriker, grävare, snickare, starka armar, vvs-människor och inredningsarkitekter som vill tjäna lite extra. Betalning sker i spökpengar, gentjänster (jag är till exempel rätt bra på att sticka) eller natura.

Kommentarer
Postat av: Lorena

Som du vet så har Jonas inget för sig efter 17 februari ;) Han är ju bra på det mesta.

2008-12-27 @ 10:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback