Jätten Gluffgluff

Och jag som trodde jag var värsta gottegrisen här hemma, snacka om misstag!
Igår hade jag flådig tjejmiddag här hemma, det bjöds på janson, korv, sill, skinka, köttbullar och så vidare i halsbrännans spår. Mina vackra gäster, bestående av tre av mina kusiner, hade med sig en låda pepparkakor, två påsar lussebullar och en Paradisask som vi mer eller mindre kände oss tvingade att glufsa i oss.
Efter ett par timmar, när matkoman slagit till med full kraft, kommer Martin hem och letar fram några påsar Tomteskum som också måste smakas av men då är vi fyra flickor så uppblåsta av all mat, vin och julmust att vi inte ens kan se åt godis så påsarna förblir i stort sett orörda.
Där står dom sen, tillsammans med en knappt påbörjad Paradisask och alla kakor, och bara väntar på att jag ska komma hem från jobbet. Trodde jag.
Det enda som finns kvar är fyra romrussin, fyra ägglikör och fyra cocoskola, dom äckligaste av äckliga!
Nu ställer jag mig följande frågor; är det konstigt att Vilda har ont i magen? Är det konstigt att Prinsen inte ens orkade fem köttbullar till middag? Och vad i hela världen ska jag frossa på nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback