Var det "Årets mamma" jag var?

Herregud! Idag har barnen varit vildare än nånsin, jag är helt slut. Lilla prinsessan fick en total meltdown inne på Dressman och skrek så folk vände sig om ända borta vid Åhléns, Martin fick ta ungen under armen och bära ut henne till bilen. Som en ostbåge låg hon där på tvären och bara illvrålade, efter kom Prinsen utom sig av sorg för att lillasyster uppförde sig på det viset och grät han med "jag orkar inte höra henne pappa! Jag orkar inte!" skrek han i kör med Vilda.
Sist tassade jag med den tomma vagnen - som vi flera gånger försökt pressa ner besten i utan resultat - och såg sådär ursäktande ut, ni vet när man förösker pressa fram ett leende som liksom ska säga "nämen oj då! Höhö, ja jag ber verkligen om ursäkt. Så här har hon aaaldrig gjort förut." Men jag såg hur folk bara stirrade och jag kan sätta en hundring på att i alla fall 75% av alla vi mötte tyckte vi var usla föräldrar.
Hela vägen hem lät det som om vi hade en sirén fastmonterad i barnstolen, Vildas näsa såg ut att vara pärlbeströdd så svettig var hon, och Prinsen höll andrastämman med sitt "uhuuhuu!! Det är mitt fel att hon grinar! Jag orkar inte höra henne, jag har ont i huvudet! Uhuhhuuu!" Till slut kunde vi inte annat än skratta åt hela eländet så folk i passerande bilar måste ha undrat, först två tokskrattande föräldrar och sen två illvrålande ungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback