Godkväll! Får jag störa en minut?

Scenariot; onsdag eftermiddag, klockan är kvart i sex och middagen står på bordet. Familjen äter och samtalar om dagen som varit och kvällslugnet börjar infinna sig. Plötsligt ringer telefonen, helst vill man inte svara men man vet ju aldrig, rätt var det är har ju nån gått och dött.

"Hallå?"
"Ja hej!! Mitt namn är Thomas och jag ringer från Elbolaget. Jag har just nu ett superförmånlligt erbjudande som du bara inte kan motstå och skulle vilja prata med dig ett par minuter. Går det bra? Du vill ju inte missa vårt superförmånliga erbjudande!"

Detta vill man svara; "Nä, jag har ju inte tid med dig nu, men om du ger mig ditt hemnummer så kan jag slå dig en signal på söndagkväll när du står mitt i nattningen av barnen! Tack och hej."

Detta svarar man; "ööhh...njä egentligen inte för vi..." en enda liten andningspaus och Thomas från Elbolaget ser sin chans som skrupellös telefonförsäljare, han drar hela harangen om hur bra deras bolag är och för att få slut på eländet går du ed på att binda dig i tre år till ett hutlöst pris.

Kommentarer
Postat av: Studenten L

Jag har också problem med att säga nej till tel försäljare. Men jag kan tacka din man för ett förslag han gav mig en gång som jag fortfarande använder: " min ekonomi tillåter inte detta för tillfället"

2008-04-26 @ 23:22:32
Postat av: taurus

jag vet att de är ungdomar på etraknäck eller deras första jobb men jag kan inte låta bli att driva med dem. Idag ringde en o ville ge mig en present värde 350 kr jag skulle "bara" betala orto på 69 kr. Jag frågde: Om Du fller år och någon ringde dig o sade att du får en present av mig om du betalar frakten av den själv. Vad skulle DU säga då??" Hon bara sa: Nähä inte det o lade på. ASG! Jag har börjat driva med dem så mkt att jag borde hamna på telefonförsäljarnas svarta lista.....hoppas att det finns en sådan för så kanske de slutar ringa.....

2008-04-27 @ 23:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback