Gamla hundar rostar i hjärnan

Att lära en man nånting nytt är en olöslig uppgift. Här kommer en sammanställning på saker jag provat för att få en icke namngiven man i min direkta närhet att ställa skorna på skohyllan istället för precis rakt innanför dörren/ under skohyllan;

*Hot. "om du inte ställer upp skorna så kommer inte jag ta undan min handväska heller. Eller barnens kläder och skor. Hur skulle det då se ut?" Funkar inte, jag klarar inte av att lämna skiten efter mig. Som vissa andra gör.
*Hot om våld. "Ställ upp skorna annars slår jag dej! Jag blir galen på dina skor!" Funkar inte då han tar polisgrepp.
*Varning för eventuell personskada, åtalbart. "Tänk om jag kommer in med en massa påsar i famnen och snubblar på dina jävla skor så jag ramlar och bryter benen! Vad skulle du säga då? Inte kul va? Du skulle behöva passa upp på mig och jag skulle bli sjukskriven. Vi skulle bli ruinerade!"  Funkar inte eftersom jag är smidig som en gepard och vig som en katt. Eller?
*Spegel, att göra likadant. "Nu ska du få se, hur det blir om vi alla gjorde som du." En dag senare orkar jag inte mer och röjer i vår miniatyrhall.
*Gömma skorna. Jag gömde undan dom i en låda i byrån, Martin blev rasande och jag skrattade och sa att det var ett skämt.
*Ignorans/ lita på att han klarar av uppgiften. Funkar inte eftersom skorna då för alltid ligger på golvet, tolkas tydligen som en acceptans från min sida. Illa.

Nu har ju jag en gedigen utbildning i demensvård, där får man lära sig att allt som inte innebär ett steg bakåt är ett steg i rätt riktning.
I beg to differ.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Återstår bara ett alternativ, skilsmässa!! Lycka till!! Martin, du har ju mitt nr...
Pöss

2008-04-21 @ 08:05:14
URL: http://murklanoangelicas.blogg.se
Postat av: kurren

Knyt ihop dem stenhårt så att han får gå med dem så så kanske han lär sig hahaha

2008-04-21 @ 12:14:42
Postat av: lilla linda

hm jag har oftast samma problem hemma , här heter det jag ska snart ställa upp dem , när man säger nåt. kram

2008-04-21 @ 19:12:55
Postat av: mannen

jag vet en bra grej du skulle kunna prova.... skit i det eller skilj dig.. Jag vet ju inte om jag ska nämna frukostdisken som fortfarande står framme när jag kommer hem ifrån jobbet.. Men det e väl skilnad,vissa mäniskor e bara felfria.. Och du ska veta att jag är lycklig över att jag har träffat en sån..
Jag tror att kvinnor måste klaga lite för att framhäva sig själva..
det e ok med mig..
Jag älskar dig iallafall

2008-04-21 @ 20:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback