News from the closet

När jag öppnade dörren till garderoben nyss så slog en otrevlig doft emot mig. Doften av gammal, unken och instängd garderob, hade jag inte vetat bättre skulle jag nog trott att dörren varit stängd i flera år.
Jag vet bättre, jag sitter nämligen härinne varje dag och mår illa över all skit vi samlat på oss. Eftersom Martin jobbade för en klädgrossist förut så är det mesta kläder, Lillans urvuxna = 2 kartonger, Prinsens urvuxna = 3 kartonger, mina gamla mamma-kläder och alla Martins skjortor och kavajer i parti och minut.
Man kan ju förstås tycka att detta låter ganska organiserat men skenet bedrar! Inte ett enda plagg ligger i nån kartong utan allt ligger inslängt lite hur som helst där plats finnes. Till exempel ligger det bland annat en liten pippi-tröja på skrivaren, två par byxor ligger i en skurhink och Martins fleecejacka hänger upphängd på korgbokhyllan.
Sen finns det en hel massa annat också, exempelvis en rostig såg, en halv flaska avfettning till bilen (den andra halvan har läckt ut på golvet och bildat en halkig fläck som är omöjlig att få bort), gammal cd-spelare, omslagspapper, leksaker, en kattlåda m.m i en trevlig mix på den lilla golvyta som finns.
Skrivbordet där jag sitter och försöker nå ut till världen är helt belamrat med damm och cd-skivor, man blir nästan astmatisk bara av att titta på tangentbordet, plus att vår dyra färgskrivare är så gott som oanvändbar. Inte på grund av att den är trasig, nej nej, för att det ligger så mycket skit (bl.a den lilla pippi-tröjan) på den att man inte längre kommer åt knapparna.


Det man kanske inte förstår av bilden är att den mörka linjen till vänster är vägg och den ljusa linjen till höger är en klädpåse innehållandes en balklänning som hänger på dörren. Alltså är det rätt trångt. Sen är garderoben avdelad med en "halvvägg" mitt i och framför den har vi knökat in datorn och bakom ligger ännu mer skit.
Nu är frågan; vad kommer "Extreme Homemakeover" säga när jag ringer dom? Har vi en chans?

Kommentarer
Postat av: Kurren

Du får ringa Roomservice killarna ist, de gör ju utrymmet du har och river inte hela huslängan =P

2007-09-27 @ 17:59:47
Postat av: Mig

Hahaha! Ja det har du rätt i, det hade kanske varit lite svårt att förklara för alla grannar annars. Typ" Jaa, nu ska vi då riva hela huset för att Jennys garderob är för liten." Och vad hade Åkerlund sagt?

2007-09-27 @ 21:03:58
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback