Hur stavas "konferrens"?

Min 30-årsdag närmar sig med stormsteg det är bara 13 dagar kvar, inte bra. Jag har fortfarande inte bokat lokal till den stora skivan, inte fixat inbjudningar, inte mat, inte sprit, inte musik, ingenting. Känns lite som om jag skulle behöva en partyplanner och en rejält tilltagen budget. Jag tänker dyr mat, bartender, konferrensvånignen på Alberts, live musik, hotell för långväga gäster... Ni vet, en bra fest helt enkelt.
Hotell är väl kanske att ta i med tanke på att dom mest långväga gästerna kommer från Grästorp men kanske en limo som kör hem dom.
Tyvärr är det så att familjen Big Spender ligger några miljoner back så det kommer antagligen bli en hel del nedskärnigar i budgeten, till exempel på mat, musik, sprit och lokal. Grästorparna kommer säkert också behöva ordna sin egen skjuts. Det verkar inte bättre än att vi får äta simpel pastasallad gjord av mig, dricka smuggelsprit, lyssna på hembrända cd-skivor och partaja i fotbollsklubbens sketna lokal. Serveringspersonalen är bara att glömma, bartendern likaså och desvärre gäller samma sak för städpersonalen.
Igår tänkte jag stjäla en jävla massa melittafilter från jobbet och skriva inbjudningarna på men vid närmare eftertanke blir det ganska dyrt med alla frimärken så nu lutar det åt kedjesms, typ "skicka vidare".
Första åtgärden imorgon blir i alla fall att ordna en lokal i isolerat läge så man slipper polisbesök.
Polisbesök...? Hmm... Martin kanske skulle klä ut sig och strippa?

Kommentarer
Postat av: ANSI

ser fram emot martins strip. kram ansi

2007-10-01 @ 14:04:46
Postat av: AT

Åh, jag älskade förslaget med att Martin skulle strippa, då kan du nog ta entré oxå så då har du råd med lite mer.
Puss

2007-10-01 @ 14:16:02
Postat av: Syster Yster

Martins fest i samma lokaler var ju helt ok å väldans kul, även om alberts lät lockande. Men jag tycker nog martin kan få ledigt från strippen, till förmån för en go efterrätt. Glöm inte den!

2007-10-01 @ 21:57:28
Postat av: Martin

kära svägerska....
Vad hade varit såå fel med att jag skulle strippa............ Jag tror nog att jag skulle kunna dansa skiten ur dom flesta och så skulle ju det hela kunna sluta med att alla åt efterrätt från min nakna lekamen.... eller skulle det vara helt fel?? Vid närmare eftertanke, så tycker nog jag det mä..

2007-10-01 @ 23:13:38
Postat av: Syster

Ja alltså, det var inte din kropp det var fel på, så menade jag inte. Det JAG tänker på är din framtida karriär som polis. Jag vet inte, men det kan ju tänkas att någon idiot gräver fram ett kompromenterande fotografi från en vildare tid när du är känd polis här i stan. Jag bara besparar dig problem. Och JA, jag vill ha chokladkakan, eller vad det nu blir, på ett fat tack! Jag är högst konservativ på den punkten. Men har du lite lakritssås kan vi ta det vid sidan av :)

2007-10-02 @ 10:25:53
Postat av: Jenny

Vad är det för fel på lokalen på STIP?? Antar att det är den du menar. Jag har varit på SKITKUL fester där!!!!

2007-10-02 @ 19:35:51
Postat av: Kramhilda

Heej hoppas man blir bjuden vi älskar party ; )
Kram sara och mattias

2007-10-02 @ 23:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback