Skyddad identitet

Jag har precis blivit utsatt för mordförsök. Av min egen man, det är horribelt.
Jag försökte hinna före honom in i duschen och Martin - som får nervkollaps av bara tanken på att förlora överhuvudtaget - blev såklart galen av ilska. Han använde en inte helt smärtfri form av omild behandling för att få ut mig ur badrummet och jag - som redan börjat ta av mig kläderna - fastnade med ena benet intrasslat i byxbenet och föll handlöst bakåt mot en säker död.
Som tur var fungerade mina armar och jag kunde med nöd och näppe klara livhanken genom att ta tag i dörrkarmen.
Jag måste ringa kvinnojouren det första jag gör imorgon, kanske kan jag få skyddad identitet, ny lägenhet, ny bil, nytt jobb, nya möbler, nya kläder, sommarstuga...ja ni vet, bara det allra viktigaste.

Kommentarer
Postat av: den förtryckte

eller om det va så här.......
Jenny säger att hon ska ta en snabbdusch, men på vägen så tänkte hon att man skulle nog kunna blogg lite först.... Så mannen tänkte bara för att snabba på det hela lite duscha före henne, men det gick absolut inte.
Jag skulle inte påverka rangordningen i familjen sa hon och ledde ut mig till disken igen..

förlåt förlåt det ska inte hända igen..

2007-10-24 @ 23:49:52
Postat av: taurus

Asg! Du glömde en HUND! En stor en så att Du kan försvara Dig när den "hemska" mannen kommer efter Dig.

2007-10-25 @ 01:23:20
Postat av: lilla-linda

kan man annat än bara skratta ni är ju för härliga...

2007-10-25 @ 13:39:59
Postat av: Syster Yster

Med risk för att bli totalt utesluten ur vidare samkväm med min syster måste jag faktiskt hålla med min svåger. Jenny "jag-ska-bara-göra-x-först" är något jag levt med i 30 år. Som tur är jag precis likadan själv ;) så jag har en större smärtnivå än vad min kära svåger har! Det värsta är att jag har lyckats överföra detta mindre tilltalande arbetssätt på min son... han säger numer alltid: "mamma jag ska bara..." när jag ber honom komma och äta, komma och lägga sig, tvätta händerna. Praktiskt? Nej, men rätt omöjligt att få bort när man är sån själv...!

2007-10-26 @ 14:48:36
Postat av: Jenny Svenson

Syster! Vad menar du med detta PÅHOPP? Helt taget ur luften mina vänner, tro inte på ett ord hon säger!

2007-10-26 @ 21:45:00
Postat av: den förtryckte

Oj då... här måste nog jag säga pass...

2007-10-27 @ 00:06:25
Postat av: Stefan A

Tips: www.mobila-posten.se
En bra tjänst för oss medskyddad identitet!

2008-03-17 @ 08:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback