Lindsey Lohan och jag på lyxrehab

Jag har blivit beroende, kommer antagligen snart behöva checka in på närmsta rehab. Jag råkade i nån slags impulshandling logga in på Tradera, inte bra, nu har jag lagt bud på massor med olika prylar.
Man kan väl säga att hela historien började för nån vecka sen när jag tog fram kläder till Prinsen, helt plötsligt var allt - och jag menar allt! - för litet! Som över en natt har han växt flera cm och alla tröjor hänger nu som gayiga magtröjor. Tack och lov passar dom flesta byxorna än, men man ser liksom hur lästen hotar att krypa upp längs benet under dagen. Vi såg ingen annan råd än att sälja hans obligationer och åka till Ullared, men så hörde jag en röst långt bak i huvudet; "tradera, blocket, blå börsen..." malde den dagar och nätter.
Jag tycker det känns viktigt att barnen har fina kläder, inte nödvändigtvis märkes/-nya men både jag och Martin vill att dom ska se bra ut så begagnat har inte legat så högt på listan, och med tanke på hur mycket mina barn sliter kläderna genom ständig utelek/ klätterlek/ off-road-biking osv så är det en förlustaffär att köpa sånt som redan är halvslitet.
Nu har vi omvärderat, vi insåg kostnaden med en helt ny garderob och kan nu tänka oss att handla begagnat bara det inte ser begagnat ut. Så där satt jag i över en timma och kollade igenom utbudet på pojk-kläder i rätt storlek och hittade en massa snygga och fräscha kläder, inte alls såna där urtvättade röd-gröna-blåa noppriga jumprar från -86 utan Bondelid, P.o.P, Helly Hansen och Tommy Hilfiger. Min son kommer snart se ut som en riktig rikemansunge, bra.
Förresten, bilen har kommit till rätta! Ungjävlarna hade kört den en bra bit härifrån och sen slängt den i ett buskage, men den var i alla fall hel. Jag hittade den på väg till gymet och hade inte tid att åka tillbaka så jag fick lämna den i receptionen, jag sa att jag skulle bli borta en dryg timme och att det var helt ok om dom ville anordna ett race eller så.

Kommentarer
Postat av: kurren

Körde du den hem? Funkar den bra? Har min parkerad på vinden, kanske dags att ta den ist för cykeln till jobbet =P

2007-10-15 @ 21:32:28
Postat av: Maria

Tradera rockar! Sjukt bra....också en sucker haha

2007-10-15 @ 22:26:10
URL: http://www.metrobloggen.se/Laluuna
Postat av: Jenny Svenson

Ja Bobbycaren är helt klart underskattad som fordon! Liten, smidig att parkera, snygg modell och sittvänlig. Rätt bra rull i nedförsbackar också om du frågar Sessan som blåser på i 180 ner från lekplatsen rakt in i Wojtec's rabatt.

2007-10-15 @ 22:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback