Rödtopp, röda faran, "det brinner!" morot, pippi...

Har ni tänkt på en sak, i alla fimler (särskilt amerikanska) så är alltid den lösaktiga tjejen rödhårig. Varför är det så? När jag bodde i USA var jag tillsammans med en kille som hette (eller heter) Ryan och när han berättade för sina vänner att jag var "swedish" fick dom alla nåt religiöst i blicken, Ryan log stolt och tillade "and she's a redhead!" och alla drog genast slutsatsen att jag var en omättligt nymfoman som gick runt naken.
Det var likadant när jag träffade Martin, vi hade väl känt varandra i en kvart när han sa "jag har hört att rödhåriga är 13% kåtare än grisar. Stämmer det?" vad svarar man på det?
Är det så att resten av världen har en föreställning om att rödhåriga är erotiska och sexuellt ohämmade? Och i så fall varför har jag aldrig fått reda på det?
Det jag vet om rödhåriga är (och detta är medicinskt bevisat) är att vi har en högre smärtkänslighet än andra, nån viktig person har tydligen forskat på det området och kommit fram till att rödhåriga behövde mer smärtlindring vid exempelvis operationer, sen har jag hört från flera olika håll att den rödhåriga rasen är på väg att dö ut, jag har alltid trott att det röda var dominant men tydligen föds det så få rödtoppar att det till slut kommer vara superovanligt med natrligt rött hår.
När jag var liten var jag mer åt det guldfärgade hållet medan Syster alltid varit mer eller mindre kopparfärgad, nu på äldre dar har mitt hår börjat skifta i brunrött men Systers är fortfarande edligt och vackert.
Prinsen har precis samma hårfärg som jag hade när jag var i hans ålder medan Sessan är lite mer åt det röda hållet, förhoppningsvis kan jag ingjuta ordentligt med självförtroende i dom så dom inte bryr sig när skitungarna i skolan kallar dom för diverse klassiska smeknamn utan bär sitt röda hår med stolthet.

Kommentarer
Postat av: taurus

ASG!! Detta var en av de bättre jag läst.....

2007-11-25 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback