"I've lost my mojo!"

Jag har tappat stinget! Jag som alltid varit älskad och avgudad av bebisar har helt plötsligt  mist förmågan, det grinas och skriks så fort jag visar mig.
För nån vecka sen skulle Tisse och Oliver komma ner och sällskapa eftersom Puddingen skulle få dambesök, men det passade minsann inte unge herr Danielsson utan han satte igång med värsta illvrålet så fort han klev innanför dörren. Han var och förblev otröstlig så Tisse fick återlämna honom till modern.
Idag invaderades mitt hem av bebisar då både Alicia (Lindas bebis) och Oliver (the one and only) hälsade på, dom var hemskt nöjda och glada ända tills jag fick för mig att jag skulle gosa lite med Oliver. Dum idé.
Hans lilla underläpp åkte ut med en gång och sen blev han argare än nånsin, Puddingen skyllde på att han var trött men jag är skeptisk.
En stund senare tänkte jag återigen att lite bebismys vore trevligt och lade vantarna på Alicia som varit på ett fantastiskt humör hela eftermiddagen, efter en sekund blev hon stel som en pinne (pinne och pinne, stock kanske...; ) och illröd av ilska. Det var bara att lämna tillbaka och se sig besegrad.
Detta är otroligt sorgligt, jag har liksom alltid kunnat få tyst på såna små odjur utan problem och har varit en flitigt anlitad barnvakt med utmärkta referenser, vad har hänt?
Jag kan tänka mig ett par möjliga orsaker till problemet;

1, Odjuren känner på sig att jag helt enkelt inte är så intresserad längre som jag var innan jag själv fick barn. Men hur kan Oliver veta det?

2, Odjuren vädrar min osäkerhet, man blir ju genomsvettig när dom börjar gny i ens famn och tror genast att mamman dömer ut en och vill ha tillbaka sin guldklimp.

3, Jag har tagit min gåva  för givet och omedvetet låtit den gå om intet.

Hur det än är så måste jag lösa problemet, dom här små liven kan omöjligt växa upp och bli bra människor om inte jag fått vara där och pussa lite. Jag får väl börja hårdträna, kanske ska jag kidnappa Oliver och låsa in mig över en helg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback