I garderoben intet nytt

Idag har jag varit på blodcentralen och tagit prover för att bli blodgivare (www.geblod.nu) och det var verkligen en upplevelse! Man fick parkeringskort så man slapp betala p-avgift, man fick kaffe, macka och bulle, man fick en valfri gåva - som också kunde förvandlas till sköna slantar till barncancerfonden (www.barncancerfonden.se) - och dessutom får man ju ett kvitto på att man är frisk i kropp och hjärta. Nu väntar jag på att bli godkänd och kallad för att lämna mer.

Klockan halv sju imorse tassade Martin in till mig och viskade "det snöar!", hade han väckt mig så okristligt tidigt i vilket annat ärende som helst - även eget dödsfall - hade jag gjort åverkan på hans kropp, men när han berättade denna underbara nyhet blev jag så glad att jag knappt kunde somna om. Jag älskar snö och kyla, kan nästan vara utan sommaren bara jag får en kall och snörik vinter.
Det var fram med hela paketet, overall, vinterskor, mössa, vantar...det tog nog en halvtimma innan vi kom iväg till dagis.
I övrigt har det varit en ganska tråkig dag, har bytt till vinterdäck, skällt på barnen, gnällt på Martin osv, dessutom ser det ut som kriget här hemma och ingen räddning är i sikte. Antar att hälsovårdsmyndigheten kanckar på snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback