Nattliga vanor

Ikväll har 3/4 av familjen Svenson haft myskväll. Jag, mannen och sonen har legat i soffan och kollat Harry Potter. Kanske inte riktigt är mitt favoritval av film men vad gör man inte för sina barn?
Plötsligt när vi låg där och jag desperat försökte komma ihåg vem som var vad i hela plotten så slog det mig: är det inte väldigt konstigt att nästan alla som har nån form av medial kraft har ett jätteunderligt namn? Det kan va allt från Draköga, Oxsvans och Ugglenäbb till Trollarm och Änglaben. Det är ju väldigt sällan man träffar ett medium som heter Stefan menar jag.
Kan kännas lite som om man helt enkelt måste ta sig ett sånt namn när man inser att man har extrautrustning. Inte för att jag förstår varför, det blir ju knappast mer trovärdigt för de stackare som tvivlar i alla fall.
 Däremot kan jag förstå att man vill byta namn om man har tänkt kandidera till statsminister och heter typ Candy eller Diamond eller nåt annat porrigt.
Jag var på ett s.k "homeparty" av det mer intima slaget en gång - nej, inte Tupperware - och hon som höll i hela grejen hade bytt namn från Jessica (eller nåt annat ganska vanligt och normalt) till Sol. Fint och bra, men kanske lite svårt som namn? 
Det visade sig i alla fall att värdinnan och Sol hade gått i skolan ihop. Värdinnan tyckte ju förstås att det kändes lite underligt att tilltala sin gamla klasskompis med ett helt nytt namn så hon föll väl in i gamla spår av ren vana, men det skulle hon inte ha gjort!
Det gjordes klart som korvspad av Sol att hon faktiskt numera heter så och det fick vi faktiskt respektera.
Sant förstås! Det är ju upp till var och en hur man vill ha det i livet och jag ska absolut inte klandra nån som vantrivs.
Jag funderar ibland på att byta kropp. Känner mig ganska missnöjd med hur den fungerar, jag vaknar nämligen på natten och måste gå och bajsa. Det blev nån slags kortslutning när jag väntade Lillan, helt plötsligt hade den kroppsliga klockan stannat på mitt i natten. Jag fick alla möjliga tips på hur detta skulle åtgärdas men kan upplysa om att har kroppen bestämt sig så har den bestämt sig.
När man väl sitter där sen så vill man ju gärna ha nåt att läsa, oftast finns ju nån slags tidning att tillgå, men när klockan är halv två på natten så letar man inte igenom återvinningspåsen direkt. Då får man liksom nöja sig med lättast åtkomlig lektyr vilket i mitt fall blev "Djuren på bondgården".
Så där satt jag, mitt i natten och läste "Hej! Vi är mamma get och pappa get, här är våra vänner på gården! Kossan Rosa med sin kalv. Kalkonen som har så fina fjädrar." Osv osv... Lärorikt och intressant på alla plan, men jag föredrar ändå Hänt extra.



Kommentarer
Postat av: Idah

Djuren på bondgården är inte en bok att underskatta ;-)

2007-06-30 @ 23:49:44
Postat av: Syster Yster

Skrattar så jag gråter här i sängen. Borde verkligen släcka lampan å somna nu, men måste bara läsa lite till. Pröva Bajsboken nästa gång. Den är ju en klassiker! Åtminstone tycker måns 5 år det...

2007-07-01 @ 01:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback