Fyndhörnan!

Idag har jag - hör och häpna - bäddat sängen!
Vi har en sån där gammal klassiker; en skitsäng från ikea som skramlar, gnisslar och vinglar. De bäddmadrasser vi köpte till sängen för ca åtta år sen har blivit väl inkissade av både Prinsen och kissemissen och var bortom all räddning när Tisse och Puddingen helt plötsligt beslöt sig för att köpa en Hästens säng. Jävla kapitalister!
Fast frukten av det var ju att vi fick en fin almosa i form av deras nästan helt nya bäddmadrasser. Väldigt bra.
En sak som är sådär med att ha två bäddmadrasser är att det bildas ett hålrum mitt emellan dom, särskilt när man varit gift några år och helt enkelt inte är så intresserad av att ligga en milimeter ifrån sin älskade utan helst vill ligga på sin egen sida med ett eget täcke.
I detta hålrum - som i vissa världsdelar klassas som ett s.k "svart hål" - ramlar det ner mycket saker, en del ätbara, de flesta inte.

Idag hittade jag;

1 st rosa napp
1 st fjärrkontroll till tv
1 st bok - Isprinsessan av Camilla Läckberg, jättespännande!
1 st grön napp
1 svensk enkrona
En mängd odefinierade smulor.
1 silvrig leksaksbil - friktionsbil, kul!

Ska kontakta Scotland Yard och se om dom är intresserad av ett eventuellt utbyte, kan tänka mig att detta hålrum är världens näste för alla förrymda brottslingar i hela Europa!
Vill också rikta ett nationellt HALLÅ till alla er i Svea Rikes Land (samt alla gäster vid Väggrenens Camping) och upplysa er om att jag eventuellt har allt du någonsin tappat bort.
Ska nu krypa ner i min nybäddade säng, en bit från min älskade, under mitt eget täcke, och läsa den nyfunna boken Isprinsessan.

Kommentarer
Postat av: Fredric

Tjena, vilken grym blogg du har! Kul läsning.
/F

2007-06-29 @ 20:53:12
URL: http://www.fredricengelke.blogspot.com
Postat av: prinsen

Jag tycker nog att detta e jättekul, men jag gillar nog inte att bli baktalad.. Det fanns en tid när jag skulle sitta vid datorn.. Nä för fan du ska inte sitta där skrek den rödhåriga, Du gör inget annat...
:-(
Nu e det ombytta roller och då e det inga problem mend att sitta.....
Men vad gör väl det i den stora konkursen, jag skiter i det o går o lägger mig ENSAM ikväll igen
God natt jag älskar dig.. puss puss

2007-06-29 @ 23:24:46
Postat av: Syster Yster

Men kära svåger! Starta en blogg, så kan ni umgås via den!

2007-07-01 @ 01:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback