Denna dagen, ett liv.

Visst är gynundersökningar härliga? Man kan nästan säga att det är det trevligaste som finns! Näst efter världskrig och djurplågeri såklart.
När jag kommer till gynekologen så blir jag alltid påmind om att jag BORDE ha rakat mig. För typ ett halvår sen. Sen börjar jag alltid fundera över hur det luktar därnere, jag menar vad är det för en arbetsställning dom har?? Mitt mellan benen på kärringar! Vad säger facket om det?
Jag vet ju, som en ganska frisk människa, oftast om att jag ska till musdoktorn ett tag i förväg så jag kan tvätta mig, men tänk när det blir akut liksom! "Ja, tjena! Jag har jobbat i skogen (?) hela dan, men nu har jag lite ont här i fjösa!" Eller hur!
Fast det är ju faktiskt så att gynläkarna har ju valt det yrket, dom tycker säkert det är skitintressant när det ramlar ut saker och hänger äckliga köttslamsor ur musen. Jag kan ju tycka att en mus är skrämmande lik ett enda stort köttsår, kanske är det marginellt snyggare innan man trycker ut ett par barn, men inte är det snyggt det ska gudarna veta.
När man - eller i alla fall jag - var liten så var min mamma hemskt paranoid gällande hur man klädde sig, man skulle va hel och ren. Punkt! När jag tog fram ett par väl slitna men sköna trosor kunde hon säga "Men herregud Jenny!! Ta på dig ett par snyggare/hela/rena trosor! TÄNK om nåt skulle hända och du måste till sjukhuset!!"
Detta sades med fasa i rösten. Och jag gjorde som hon sa, för TÄNK om nåt skulle hända!
Men ärligt talat; får man inte åka med i ambulansen om man har fula underkläder? "Nä Gunnar, hon får ligga kvar, kolla brallorna! Hahahaha!"

image5

Kommentarer
Postat av: Angelica

Måste bara tala om att det där med trosorna har jag oxå alltid fått höra av mormor. Hon är lika dan själv fortfarande o det är många gånger jag tänker. Kan jag ha dom här trosorna? Tänk om jag hamnar på sjukhus...
Tack för ett supertrevligt besök idag!!

2007-06-12 @ 22:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback