"Arbetsledig"??

Idag överraskade vädergudarna, det var förvisso fint och soligt imorse men inte så varmt. Trodde jag.
Tog jeans och linne på mig och gick ut. Fick en värmechock.
Det var hur kvavt och stekhett som helst och fick genast gå in och leta efter något bättre. Tyvärr var allt somrigt och tunnt (allt och allt, typ tre plagg...) i tvätten så jag fick gå runt i en muppig knytkjol som var för stor.
Har haft två underbara semesterdagar hittills, har ju varit på vippen att kontakta myndigheterna för eventuellt namnbyte på min sk semester eftersom jag inte tycker det borde få heta "ledighet" när man är fast med två monster som klänger runt benen. Semester för mig är när jag får se på hur nån annan roar mina barn kungligt och jag ligger i en solstol och dricker lyxiga drinkar.
Men hur som helst,med lite god vilja har dessa två dagar varit hur bra som helst!
Ikväll var vi på midsommarfirande på barnens dagis, jättekul att träffa alla mammor och pappor tycker jag. Det blir ju inte så ofta man ses och kan sitta och prata utan det är typ hej och tack i dörren på dagis, så det var kul att mingla lite. Frågade fröknarna om det var ok om jag och barnen kom och var med på uteleken nån dag, sju veckors ledighet kan ju bli lite långt annars. Jag är ju hemma nu i fyra veckor, sen Martin en vecka och sen är dagis stängt i ytterliggare två veckor så då får vi pussla med mormor och morfar.
Kanske är lite väl desperat att komma tredje semesterdagen så jag får väl avvakta tills nästa vecka...

Idag är det 55 dagar kvar tills Puddingen kläcks, vi längtar så efter den lilla lilla bebisen, vore trevligt om den kunde tänka sig att komma ut tidigare.
Tyvärr är det ju sällan så, vi fick vänta i en hel vecka innan lilla Sessan tyckte det var dags att komma ut.
Så bara för det är hon född på Värnlösa barns dag...
Det var tänkt att hon skulle komma den 21 december, lite väl nära jul men jag hade ändå tänkt hinna hem till Prinsen på julafton.
Det hände ingenting.
Inte den 22 heller.
Sen kom den 23 och jag räknade ut hur länge man var tvungen att stanna på bb, här skulle minsann inte firas någon jul utan mig!
På julafton stod Tomten på standby om jag skulle få värkar, jag ville så gärna vara med när Prinsen fick sina klappar av idolen.
På mellandagsrean var jag så förbannad och trött på min gigantiska mage att jag nästan grinade när folk frågade om det inte var dags snart.
Den 27 december var jag helt övertygad om att det aldrig skulle bli nån förlossning, bebisen skulle tillbakabildas och jag skulle kissa ut en ärta lagom till midsommar.
På natten fick jag värkar och förmiddagen efter kom hon ut, lagom till världens snöstorm!
Men det var helt klart värt all väntan, vi fick ju världens finaste tjej!
image9

Kommentarer
Postat av: Maria med Fredrik

Ja, det är väldigt mycket bloggeri som man liksom inte kan relatera till längre. Frågeställningar om hur korta shortsen ska vara till sommaren får jag svar på genast framför spegeln (hellånga med andra ord) så sådant behöver jag inte läsa bloggar för att förstå. ;)
Nej, jag bloggar om det som jag i min lilla insnöade värld intresserar mig mest för - familjeekvationer och barn!
Så du scrappar också! Mitt scrappande ligger på en vädligt blygsam nivå, men på datorn går det ju så snabbt!

2007-06-20 @ 00:04:36
URL: http://vitez.blogg.se
Postat av: Petra

Fina bilder, verkliga livet, kul att läsa.
Har oxå barn men sitter på andra sidan jordklotet och gillar att läsa och se om andra mammor har smma problem eller samma lycka. Mvh Petra

2007-06-20 @ 05:14:34
URL: http://www.nongpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback