Skepp ohoj!

Hå och hej och en flaska med rom! Båtfolket har tagit sig hela vägen in till stan på lilla kanalen utan att kapsejsa eller lida skeppsbrott på minsta sätt. Såklart har John Polman hört att min semester är slut om bara några få timmar och solen har strålat från en klarblå himmel hela kvällen, man skulle nästan kunna tro att det är mitten av juli. Imorgon ska det bli 25 grader varmt.
Vi puttrade iväg fram på eftermiddagen och körde ner mot stan, där intog vi en skranglig brygga och gick upp till en finfin lekplats som ligger alldeles vid vattnet. Vi riggade upp med picknick bestående av korv med bröd och alkiscider och satte oss ned för att njuta av stillheten.
Det gjorde vi i typ en minut, sen såg vi att det strömmade till folk och jag insåg till min förskräckelse att Friskis & Svettis hade ett utegympapass på gång tjugo meter ifrån mig. Jag är ju som en del vet inte den mest vältränade av människor men har ändå nån slags föreställning om att jag ska bli det en dag, därför kändes det lite sådär att sitta och vräka sig med korv och cider mitt framför alla dessa hurtbullar.

En sak som däremot var otroligt rolig med vår middagsunderhållning - vilket tyvärr inte framgår av min bild - var två personer som deltog i passet. Först såg vi bara en kille, iklädd supertajta kostymbyxor med hög midja à la 60-tal och urblekt vitt linne, som kedjerökte och bara var helt felplacerad. Trodde först det var en full yngling som kommit för att håna dom hårt arbetande flickorna.
Sen såg vi hans kompis, en något större kille med buskig mustach, tjocka glasögon och hängslen som höll uppe ett par urgamla shorts. Hade jag bara sett dom här två underbara människorna hade jag trott att vi rest bakåt i tiden och hamnat på sent 60-tal!
Dom levde sig verkligen in och tog i för kung och fosterland, varenda rörelse i passet genomfördes, i och för sig med en cig i munnen men ändå.

Nu har barnen äntligen däckat, vi är verkligen urdåliga på det här med föräldraskap! Dom stackars barnen får ränna runt hur som helst till klockan elva på kvällen, verkligen inte bra! Hur ska det gå när dagis börjar och dom ska upp klockan sex??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback