365-1=364 dagar kvar till semestern

Kors! Det tog typ tjugofem försök att komma åt min sida ikväll. Måste va så att den är kraschad pga alla läsare... Hahaha.
Jag överlevde dagen i alla fall, mot alla odds, det var helt ok att komma till jobbet igen. Satte mig som lovat med en kaffe det första jag gjorde men insåg snabbt att jag hade en hel del att ta tag i. Det var bara att börja röja, tvättstugan, köket, expeditionen... Allt var en enda röra!

Är faktiskt helt ensam ikväll, det har inte hänt på denna sidan året tror jag, helt underbart!
Satt redan igår och smidde planer om vad jag skulle ta mig till med all denna tid, men det visade sig raskt inte bli något större problem. Måste boka tvättid imorn, jag har inte ett enda rent par trosor, ska städa toa som är snuskig, bädda allas sängar, plocka upp tusen saker som inte finns där dom ska. Ja, ni fattar. En klar kvinnofälla.
Ikväll har jag i alla fall gjort något som skulle gjorts för ca sex månader sen; städade och dammade skrivbordet som datorn står på. Det har varit en avstjälpningsyta alltför länge och var nedlusat med damm, påskkycklingar, pantflaskor, ölburkar, räkningar...
Har ju allt som oftast fått påminnelser på räkningar det sista och började nästan tro at Martin var på väg att bli dement, han är kommenderad till ekonomitjänstgöring i familjen. Men det visade sig att under alla teckningar, julkort och självdeklarationer så låg det åtminstone fyra räkningar som borde betalats för länge sen...

Hade tänkt gå och lägga mig och lyssna på Predikanten på min mp3 men är rädd för att jag blir alldeles mörkrädd då. Dessutom kan jag ju inte höra alla eventuella mördare som kanske lurpassar på mig om jag har hörlurar i öronen. Bäst att läsa nåt lättsamt, kanske "Djuren på bondgården" igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback