Tvätta händerna när du är riktigt glad

Det här med att tvätta händerna efter toabesök, är det bara jag som gör det? Jag blir helt neurotisk när jag smygkollar folk och märker att dom kommer ut alldeles för fort efter avslutat ärende och dessutom är torra om händerna. Man vet ju själv hur det blir ibland, man råkar komma åt mellan, man hittar nåt som sticker ut och klämmer lite, man får en droppe på sig...ska man sen bara kliva ut i världen och sprida sina baciller? Gå runt och talla i köket, bre mackor, köpa lösgodis, klappa mina barn på kinden? Nej tack!
Men det verkar ha blivit helt omodernt, jag kan på rak arm nämna fyra personer i min direkta närhet som inte tvättar sig men det är liksom inget man påpekar direkt.
Mina barn är också helt utan hygienmoral, Vild gick upp till Puddingen en morgon iklädd nattlinne och bar underkropp, sen satt hon i deras säng och gullade med Busbebisen/ pillade sig i rumpan tills jag i chock kommenderade in henne på toa och desinficerade Oliver. Häromdagen på Biltema kom hon och visade sin tumme, helt täckt av skit, "ja ha bajsat" sa hon helt lugnt. Vad är jag för en mor? Har jag inte lärt dom nåt? Prinsen brukade gå direkt från toan utan att vare sig spola eller tvätta sig men tack och lov har han börjat förstå vikten av hygien.
En gammal klasskompis till mig berättade om en rätt kul sak som hände under hans praktik på ett ålderdomshem, han hälsade på en gammal tant och hon frågade honom varför han var blöt om händerna. "Jag har precis varit på toaletten!" ropade han i tantens öra, hon stirrade på honom och sa "men kära barn, du håller väl inte i strålen?"


Kommentarer
Postat av: sir galahad

bennasir boto tvättade aldrig händerna. och så gick det som det gick ocksa.men sonen tvättar sig tvändigt har jag hört från välunderrättad källa'föresten är kusinen görsötvadå 2,5 timmars tarmsköljning..........tivolgioe bene

2007-12-31 @ 17:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback