Svåra val

Jag har idag avlagt ett löfte, jag ska aldrig mer köpa en vagn. Vi har varit och inhandlat vagn nummer fem och min man börjar tröttna mina ständigt nya och braiga motiveringar till varför just den här vagnen är "the one and only".
Jag kan bara inte hjälpa det, när vi går där i bebisaffären och väljer så är jag alltid lika säker på att vi valt rätt, vi har valt den snyggaste och alla kommer snegla avundsjukt på vårt vrålåk.
Tyvärr blir det aldrig så utan så fort jag kommer utanför dörrarna med den nya vagnen så ser jag en annan modell som är såå mycket snyggare, eller så glider nån förbi med samma vagn men i annan färg och jag ångrar genast att jag inte valde den istället.
Senaste misstaget jag gjorde var att köpa en billig skitvagn på Ica för tvåhundra spänn, en såndär paraplysulky med snurriga framhjul som bara darrar och gnisslar så fort man rör sig, jag var (och har varit fram tills häromdagen) helt övertygad om att vi gjort årets kap och malde för Martin om hur bra den här vagnen skulle bli att ta med till Cypern och hur smidig den var att köra osv osv. Att jag sen fick slita som ett djur för att få den att åka rakt och omöjligheten i att få den över minsta ojämnhet i marken var bara några smådetaljer jag valde att bortse ifrån. Dessutom tål den bara ynka 15 kg vikt och med tanke på att lilla Vild redan nu väger 17 kg och ser ut som en förväxt dvärg i tattarvagnen så lär den förvandlas till brasved på Cypern.
Ett par dar innan julafton var vi inne på Biltema och där stod den; Vagnen med stort V. En trehjulig joggingvagn i aluminium, lätt som en plätt, stor och rejäl, tål minst 25 kg + 6 kg last i varukorgen, snygg och hur cool som helst. Martin svarade inte när jag susade förbi honom med glädjetårar i ögonen, "kolla! Kolla va lätt den är! Man kan jogga med den!" ropade jag men han gick bara lugnt vidare och plockade bland cykeltillbehören.
Nu står den och glänser i vår trappuppgång och jag gör alla möjliga ärenden ut för att rulla den lite. Ska ta en lång promenad imorn och se vad den går för, alla på Cypern kommer bli såå avundsjuka.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ohh är den här nu! Säg till mig innan promenaden så följer jag med. Måste ta mig ut i trappan nu för att titta på underverket.
Nu har jag titta, verkar skitbra!

2007-12-26 @ 23:17:19
Postat av: JennyPenny

Visst är den fin! Och lätt! Det är bara det att två fästen glappar lite (bådar gott...) och orsakar skrammel så vi måste tillbaka med den på lördag. Men så var det inte på uppställningsexet så vi har nog bara lyckats välja bra bland dom
tvåhundra som fanns i lådor.
Förresten, jag gick aldrig nån promenad, jag har ju jobbat.

2007-12-27 @ 22:42:34
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback