Platsbanken.se

Här är en bild på vad Martin fick i julklapp från sitt jobb; en stor låda med lyxiga matvaror ost, sill, lax, choklad m.m.


Här är en blid på vad Område 1 ger sina välbetalda undersköterskor i julklapp; ett stort flådigt ingenting!


Jag bugar och tackar så hemskt mycket.
Idag på frukosten så frågade vår sjuksköterska chefen hur det blir med mat på julafton. Chefen såg ut som ett frågetecken. "ja," sa Birgitta, "på alla andra ställen i stan får dom som jobbar julafton julmat från köket. Och på ett ställe får dom till och med lov att gå ut och äta på Kommunens bekostnad." Chefen höjde på ögonbrynen och sa "Va?!" precis som om Birgitta föreslagit månatliga Botoxinjektioner till alla våra boende. "Jaha, med dom boende då eller?" sa hon sen och Birgitta tokskrattade "Nää, såklart inte!!"
Detta var nästan helt obegripligt för vår julstressade chef och hon trodde verkligen inte det skulle bli nån mat till oss krakar som jobbar hela julafton, det fanns det minsann inga pengar till.
Dom har ju förstås redan slagit på stort, vi får lite julgodis att knapra på. Det är ju en enorm bonus som vi säkert kommer minnas hela året.


Kommentarer
Postat av: lassefarfar

du är helt underbar, Nu går jag skrattandes till sängs stå på dig

2007-12-21 @ 00:41:24
Postat av: taurus

jag skrev en gång en insändare i ämnet, den var av det raljanta slaget....det berättades mig sedan att det tagit hus i helvete på ett par ställen i stadshuset. Inte över att vi inte fick något utan för att man (dvs lilla jag, som skrev under psudonym detta tillfälle) inte fattade att man inte kan förfara så med skattepengar att man delar ut dem till andra skattebetalare, samt att man faktiskt gjort så på ett ställe att man delat ut biobiljetter, två per skalle. Någon hade då yttrat "Var vi inte värda mer än två sketna biobiljetter". Sedan var det slut med det......men i sak håller jag med dig. Maten kunde vi i alla fall få, vi som jobbar på jul, gärna en liten klapp oxo. Men då får de väl höja kommunalskatten för att de har råd :-)

2007-12-21 @ 01:09:23
Postat av: Angelica

Älskling, du ska se att det blir lite skinka o jansson över till dig oxå!! Jag lovar!!
Förra året fick dom väl mat dom som jobba eller var detpå midsommar?

2007-12-21 @ 11:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback