Var är Mr. Muskel??

Jag förstår inte hur detta kan hända egentligen, jag städade så fint senast för två dagar sen och nu är hela hemmet en total soptipp. Det enda som inte är bortom all räddning är golven som för en gångs skull blivit dammsugna, men köket är fullt med gammalt mögligt bröd, en påse nytt bröd som Martin lovat att ta hand om, (han sa inte vilket år) disk och en hel massa annan skit. Vardagsrummet är belamrat med tvätt, en del torr men också en hel balja blöt tvätt som legat där i två dagar.
Att städa hemma när man har två småbarn och en man att rensa upp efter är ungefär som att skotta snö i snöstorm - helt meningslöst.
Detta betyder att jag blir så illa tvungen att spendera kvällen och morgondagens eftermiddag åt att städa, riktigt jävla tråkigt! Och säkert också bortkastad tid eftersom min kära familj kommer stöka ner innan lördagen nått lunchtid.
Jag funderar allvarligt på att skaffa en egen fin lägenhet som alltid är städad...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Sign me up på en sån lägenhet när du hittar den... kanske ditt mysiga äldreboende förresten? Där är det väl städad och mat på bordet jämt?

2007-08-24 @ 14:24:23
Postat av: AT

Det där längtar jag oxå efter. När barnen flyttat så kommer jag ha det pedantiskt hemma. Knappt att någon kommer få sätta sig i min soffa med risk för att det blir en skrynkla... Åh vad jag längtar till att det håller sig städat mer än fem minuter efter man städat klart...
Pöss

2007-08-24 @ 15:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback