Städhjälpens vara eller icke vara

Igår tokstädade jag och mamma hela huset, SnickarThomas och hans sidekick Håkan är ju äntligen klara med sågandet, slipandet och allt annat som skräpar ner så vi passade på att vända ut och in på kåken. Allt skurades för hand, lister, golv, dörrar, tak och toaletter, och när vi var klara åtta timmar senare fanns inte ett endaste litet dammkorn så långt ögat nådde.
Det var lite då jag kände att städhjälp vore på sin plats, för även om man aldrig mer behöver totalsanera så vore det ju bra om man dammade och dammsög ibland, och att hinna med det samtidigt som vi båda jobbar heltid och dessutom har tre barn är lite overkill tycker jag. Ryktet säger att man bör räkna med ungefär en tusenlapp i månaden och för mig är det helt klart värt det, men vi ska avvakta tills efter semestern så vi vet lite vad det kostar att bo här och även har lite mer koll på våra inkomster. Det här är ju typ första gången vi båda har heltidsjobb och får ut två löner, förut har det alltid varit förlädraledighet, arbetslöshet eller studier som dragit ner inkomsterna.

Kommentarer
Postat av: Angelica

760 kr i månaden betalar vi för två tim varannan vecka!! :) Helt klart värt det!!!! :)

2012-06-08 @ 10:46:23
Postat av: JennyPenny

Det blir höstens projekt, hitta lämplig städfirma!

2012-06-12 @ 23:45:14
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback