"Vill du åberopa vårdgarantin?"

Idag ringde jag till gynmottagningen för råd angående spiralhistorien, jag hoppades på en tid för koll redan under eftermiddagen men som allra värst kanske mot slutet av veckan. Eller åtminstone i början av nästa.
"Ja men då kommer den en kallelse till dig inom tre månader." sa tanten i luren. Jag dog.
TRE MÅNADER!! Vad är det tänkt att jag ska göra tills dess? Göka med gummi? Bara sitta och vänta på en infektion på grund av att spiralen hamnat snett? Be en bön att jag inte redan blivit gravid?
Imorn ska jag ringa mödravården, måste öva in gravidsymptom tills dess så dom tar mig på allvar och ger mig en akuttid. Herregud det kan väl inte vara så svårt att gräva runt och känna efter två små trådar? Annars får jag väl göra det själv, eller om nån skulle vilja hjälpa mig? Karta, kompass och häcksax finns till låns.

Kommentarer
Postat av: Angelica

=) Jag kan komma direkt, är proffs på det där med spiraler, har ju haft en så där 8 st eller nåt... =)

2009-06-30 @ 11:40:59
Postat av: JennyPenny

Haha, vad bra! Puss!

2009-06-30 @ 22:37:08
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback