She's alive!!

Herregud, det är knappt man vet vart man ska börja! Hur många år har egentligen gått sedan jag var inne på bloggen sist? Det är nog en hel istid mellan mina inlägg, så trist!
 
Här kommer en kort recap om huvudpersonen: mig!
*Gift med Mannen som jobbar som polis och gärna undrar om vi verkligen måste köpa den där saken just nu.
*Mamma till Jack 16 år, full av anledningar till att slippa plocka ur diskmaskinen, Emilia 13 år och ständigt på en skör tråd mellan skratt och gråt och så Lily då förstås, 7-åringen vars föräldrar antagligen är en tromb och en elvisp.
*Matte till den ganska nya och fantastiskt gulliga katten Basker, tio månader.
*Trollhättans stads allra bästa planerare.
Eller ja, det där sista kanske inte är exakt helt sant, men eftersom inga undersökningar gjorts så tänker jag att vi lämnar det så.
 
Jag började ju jobba som planerare i samma veva som mitt sista inlägg, och man skulle ju kunna tro att jobbet tagit kål på mig fullständigt eftersom bloggtystnad uppstod, men riktigt så illa var det inte tack och lov. Det är dock stor skillnad att jobba med människor VS datorer. Gjorde man nåt mindre bra hos en vårdtagare kunde man alltid skylla på att denne var dement och förvirrad, i datorerna loggas vartenda steg man tar och man får försöka hitta på att man har fel på uppkopplingen eller att programmet har en bugg.
Livet rullar i alla fall på ungefär som för alla andra kan jag tro, jobb, storhandla, fritids, tvätta, göra middag, sova osv i en evig cirkel utan slut. Känns vuxet.
Nu har jag i alla fall tänkt ta upp bloggandet igen, så håll till godo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback