Fredag 1.0

Fredagen är kommen, hallelulja! Inte för att jag slitit särskilt hårt den här veckan men ändå, själva fredagskänslan är oslagbar. Man har liksom kunnat se på folk i affären vilka som har en stundande ledighet framför sig, dom har omgivits av ett skimmer det är ett enda "äsch då, ingen fara!" när hälsenan mosats av en kundvagn. Till skillnad mot söndag eftermiddag när man har ett par översockrade och dyngtrötta ungar med sig och försöker få till en vettig middag, då är det väldigt lite "äsch då" kan jag säga.
Själv slutade jag redan klockan två och jag åkte hem med världens plan, idag skulle det bli grillat ute i trädgården, kanske en kotlett? Eller varför inte lite blandade rotfrukter i ugn och så några feta majskolvar?
Fyra timmar senare hade den grillade buffén förvandlats till en allvarlig fundering på hämtmat, alla var svinhungriga och allt utom att ställa sig vid spisen kändes som ett bra alternativ, tyvärr slutade det med bränd långkorv och stekt potatis men det mättade ju i alla fall. Jag tycker ju verkligen det är tråkigt att laga mat också, mycket kanske för att man aldrig får göra något färdigt från början till slut då Lilla alltid behöver hjälp av något slag. Är det inte en bajsblöja eller ett sår som "blööödej" så har hon vält ut nåt, rivit ut hela garberoben, målat på Vilds tapet med läppglans eller bara tömt frysen, så det som står på spisen blir liksom värmt flera gånger och i stort sett alltid bränt minst en gång. Känns ohälsosamt.
Imorn är jag ju förstås helt ledig, Lilla ska vara med mormor nästan hela dan så då ska jag passa på tror jag. Då kan det hända att det blir en riktig middag med grönsaker och allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback