Flest likes vinner!

Häromdan fick jag låna en bok av min kära vän Kajsa, "Fejsboken", en helt galet rolig bok där man får lära sig allt om onödiga statusuppdateringar, profilbilder och vad ens uppdatering egentligen betyder. Jag låg i sängen och gapskrattade för mig själv och kände mer och mer för varje sida att "jaaaa!!! Precis såhär är det ju!"
För vem har inte duktighetsministern som vän? Den där som med glädje går upp i ottan, tänder ljus och bara slappar innan dom går till sitt fantastiska jobb och sen spenderar resten av dagen med att lösa Greklands skuldkris, skapa fred på jorden och bygga Effieltornet av tändstickor tillsammans med sina lyckade barn. Alltmedan den snygge, rike och också otroligt lyckliga mannen lagar tapas. My god säger jag bara, ta bort dom!
Eller varför inte gnällspiken, som bara stöter på motgångar genom hela livet? Inte ens ett bankomatuttag kan bli rätt och självklart är det alla andras fel.
I boken listas dom jobbigaste "vännerna" och deras diagnoser på ett vansinnigt roligt sätt, för alla kan ju känna igen sig i dom olika rollerna, och det allra värsta var att jag själv gör exakt samma sak. Jag stämmer nog inte in på en enda av kategorierna utan jag blandar nog vilt men både lyckosten och gnällisen är jag ganska ofta, fy vad jobbigt!
Självklart var jag tvungen att lägga ut en otroligt lycklig och ironisk uppdatering i morse, men frågan är om någon tog illa upp? Det var självklart inte tanken, jag ville mer bara reta upp folk lite och skapa diskussion, men jag fick ju många "likes" i alla fall och det är väl det enda som räknas?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback